Pedagógiai gondolataink, cselekedeteink
Mély meggyőződést szeretnénk elültetni
a gyermek lelkében, hogy a „világ jó”
és ez által, megalapozzuk bennük
az élethez való pozitív viszonyulást.
A kisgyereknél figyelembe vesszük, hogy az érzékleteiben él. Ami a környezetében történik, az akarva-akaratlanul hatást fejt ki rá. Tehát amit érzékelnek a látás, hallás, tapintás, ízlelés, szaglás stb. által azok benyomásaival alakul ki belső világuk, és ezek irányítják és vezetik tapasztaló, megismerő tevékenységében majd a gyermeket. Mi ehhez nyújtunk segítséget a mindennapi tevékenységekben való megélésekkel a felnövekvő generációnak a Waldorf pedagógia által figyelembevett érzékelés (12 érzék) segítségével.
A gyerek azonban nemcsak a fizikai világot érzékeli, hanem a pszichés világot is. Átél, ha nem is tudatosan olyan gondolatokat és érzelmeket, amelyeket a környezetében élő személyek éreznek, gondolnak. Az első években még nagyon közel áll egymáshoz a testi és a lelki fejlődés, fontos, hogy szeretettel, figyelemmel, örömmel, pozitív érzéssel és gondolattal vegyük körül a kisgyereket, mert ez kedvezően hat érzékelés intenzitására.
Ezt úgy érjük el, hogy szelíd határok között neveljük a gyermekeket úgy, hogy a saját fejlődési útjukon a legteljesebben tudják megélni önmagukat. Olyan tapasztalatokhoz juttatjuk, hogy tetteikkel formálják, alakíthassák, erősítsék kezdeményező készségeiket, reális önértékelésüket, bizalmukat önmaguk és a világ felé. Mindezt természetes tárgyak között a természettel harmóniában együtt felfedezve, megélve tesszük.
A gyermekközpontú nevelés megvalósítására nagy hangsúlyt fektetünk. Ezt úgy valósítjuk meg, hogy a pedagógusaink folyamatosan önfejlődésre törekszenek. Elfogadó, nyitott, figyelmes, kiegyensúlyozott, szelíd határtartással, pozitív kisugárzással vannak jelen, így tudják létre hozni az érzelmi biztonságot adó, nyugodt légkört.
Ritmus
Célunk, hogy nagy hangsúlyt fektessünk a gyerekek sokszínű és mégis ismétlődő napi és heti tevékenységeire, az egyéni képességek figyelembevételével. Az évszakokhoz és a keresztény ünnepkörhöz csoportosított tevékenységekkel próbáljuk élményszerűbbé tenni a gyermekek óvodás éveit, havi ritmusokban megélve.
Az állandóan visszatérő ritmusok a gyermek biztonságérzetét növelik, így biztosítjuk a párhuzamosan végezhető differenciált tevékenységek szervezését (napi, heti, éves ritmusban). Ezt szolgálja napirendünk tudatos összeállítása, melyben a koncentráltabb tevékenység után mindig egy szabadabb következik. Ezáltal ritmusa lesz a napnak, melyben a ki és belégzés minősége váltakozik, így a gyermekeknek elég idejük van a világról szerzett tapasztalataik megélésére, feldolgozására.

Tízórai
Fontos megemlítenünk, hogy gabona alapú ételeket készítünk tízóraira, mely megsegíti a gyermek testi fejlődését. Ezzel példát adunk egy egészséges táplálkozásra, ami által megalapozzuk az egészségmegőrzés szokásait. Sok idényzöldséget és gyümölcsöt kínálunk számukra.
Speciális étrendend esetén lehetőségeinkhez igazodva biztosítjuk az étkezést a gyermek számára.
A tízórai elkészítését a délelőttös óvodapedagógus és a mellette segítő Waldorf gazdasszony végzi. Bizonyos folyamatokban pl.: diótörés, gabonaőrlés, pucolás, darálás, gyümölcs és zöldségdarabolás, cipógyúrás a gyerekek is segítenek, ez is része pedagógiánknak. A tízórai elkészítéséhez szükséges élelmiszerek beszerzését az óvoda maga végzi, arra a feladatra jelentkező szülő(k) segítségével.
Az ételek minősége, tartalma és elkészítésének módja az egészséges életmódra nevelés egyik eszköze.